Wednesday, January 7, 2009

aku benci orang yang perasan hebat

dia hebat....namun menjelikkan.


aku rasa...pasti ada yang akan setuju dengan kenyataanku. pada pandangan mata kasarku...mahupun pandangan secara telus...kata2nya kadangkala sukar tuk difahami. untuk mengerti...aku rase jauh sekali (sebab aku tak pernah betul dalam meneka tulisannya). namun bukan itu yang cuba aku sampaikan.

mulanya aku kagum. penyampaiannya bagus. cuma aku terkilan...kerna dia rasa dia sebagai raja. bebas menghukum sesiapa sahaja. teknik penyampaian yang menarik. tapi sayang....dia terlalu banyak yang tak puas hati dengan manusia lainnya. mengapa??

aku termanggu...kadang terkedu. dia rasa dia hebat atau apakah?? sehingga begitu taksub mengutuk...serta merendah2kan orang lain. hebat....memang dia hebat dalam menilai kekurangan orang lain. semua orang tak sehebat dia. tapi...sampai bila??

namun aku terperasan sesuatu. dalam kemegahan dirinya....ada terselit ketakutan. dan ketakutan itu....yang cuba dia lupuskan dari pandangan mata orang lain. pada aku....kalau benar dia hebat....kenapa perlu disorokkan kelamahan diri. bukankah seharusnya orang sehebat dia takkan ada kelemahan???

P/S: hukum alam....tiada siapa yang mampu tandingi. sehebat dan sebaguz manapun kita....pastinya jalan yang dilaui ada liku tersendiri.

11 comments:

kaisu said...

melayu..always be a melayu..

afiq said...

amboi..

sape orgnye ni??

i ke??

hehehhe.. ^_^

tanx 4 ur comment in my blog ^_^

bAbY_LeEcH said...

en.kaisu:
mana kamu tahu org yg aku mksudkan itu melayu??? atau kamo mmg tao siapa yg aku mksudkan??

afiq:
u ader kutuk org ker??
i raser i pnah citer kot kt u psl pnulisan org nie...

kaisu said...

rasanyer saya tau...
di bangi..
lambakan manusia seperti itu...
banyak..
dan aku rasa tahu siapa yang kau maksudkan..
ingin aku sebut namanyer?
heheheh...

bAbY_LeEcH said...

tao??haha~
kamo stuju ker dgn pndpt yg aku lontarkan ttg org itu??

kaisu said...

hurm...
semenjak2 ni aku pown dah perasan akan tindak tanduk nyer..
cam dah melampau...
tapi...malas nk amik tau...
aku pown dah kurang mengikuti blog nya..agak mengarutla dier tue...
malu sbg warga bangi..
ahakz!

bAbY_LeEcH said...

baguz lar kamo. walau dah lame...tp still bley bace mindaku.kagum

afiq said...

owh dat 1 yup?

yup2.. i dah remember!!!

ngeeee ^_^

kaisu said...

kasih dan syg xkan hilang mcm tu sja...ia akan tetap trus membara...
walaupun kasih itu tidak lagi dikehendaki...hehe!
kenangan je tue..

bAbY_LeEcH said...

afiq:
u still nk view blog dier ke???

en.kaisu:
membara?
kenangan?
hurm....aku tak tao nk ulas pe...

kaisu said...

hahahah..
its ok..
saya pham..
abaikan jer..