Wednesday, October 22, 2008

bila senyum itu menjadi satu kesalahan.....

SELASE...11.00 pagi

klas PEA(penghantar ekonomi antarabangsa)..adoiyai....aku paling malas nk g klas nie...dalam klas nak kene serius memanjang.bukan prangai aku camtu...tapi disebabkan lecturer (En. Shukri) tue kelam-kabut macam sotong...membuatkan aku tak putus2 nak tergelak.

dengan semangat yang nyawe2 ikan tue...aku pasrah. kalu aku tak pegi..nanti aku tak paham. kalu pegi...bukan paham sangat pown. ngeeee....

macam biasa...aku duduk antara Ima dan senior gileku...Hafis. bile dah bertiga...macam2 yang nak di buat. setiap kelas...kalu tak kene tegur ngan lecturer...memang tipu la tue. hafis....tak habis2 dengan perangai die yang suker mengajuk lecturer. ima??? die sentiase blur. dan aku...asik tersenyum...geli hati.

tapi semalam...agaknye orang tue 2 terperasan kot sebab aku asik tersenyum. ade ke patut die suroh aku berdiri n ceritakan kat kelas sebab musebab pe yang buat aku geli hati sangat. hampeh!! telinga aku mule la nak panas...tanpe sedar...aku menjawab kata2nya..."takkan saye nak senyum pown tak boleh...lagipun...klu nak tersenyum kene ade sebab yang kukuh dulu ke??". dia tros diam...dan meneruskan kuliah.

panas jugak hati nie...sampai nak senyum pon dah tak boleh..

No comments: