Tuesday, October 14, 2008

kau dan EGO

eA : aku akan terima seadanya dia. walau apa pun yang pernah dia lakukan kepadaku. aku sakit bila lihat dia kecewa.

cB : lupakah kamu??? dia tinggalkan kamu demi memilih org lain!! jangan jadi gila..

eA : aku sudah menunggu 4 tahun lamanya. kalau dulu aku sanggup...kenapa kini tidak??

cB : berilah dirimu ruang utk kamu gembira wahai teman. jgn hancurkan dirimu sendiri. si dia belum tentu menghargai pengorbananmu ini.


TAPI.....
itu semua dulu. dulu...kau jua yang teguh mempertahankan perasaanmu. tegar melihat dirimu musnah sedikit demi sedikit asalkan dia gembira.

namun kini....semuanya sama sekali tak sama dengan prinsipmu dulu.kemanakah hilangnya semua itu?? kau kini lebih gemar berfoya2...lebih gembira dgn menyakiti perasaan orang lain...

kenapa?? inikah yang kau mahukan?? hidup menongkat langit....gembirakah kau begitu??

tidakkah kau perasan...ada insan yang terluka dengan caramu???



4 comments:

kaisu said...

kite mmg xkan perasan apa yang kite lakukan..
sehinggalah kite sedar..
akan sakitnya itu sampai ada orang yg terseksa..

bAbY_LeEcH said...

manusia....hanya pandai bermain kata.

suatu ketika dahulu...aku begitu mengagumi keteguhan prinsipnya.

tapi semua itu sebentar cuma.

andai org lain xsuka...biarlah.namun padaku...prinsip itu melambangkan siapa kita sebenarnya.

erisya nor said...

baby_leech,

betul tuh.hanya kita yang boleh buat diri kita gembira. orang hanya menghukum..

ceria-ceria selalu!

bAbY_LeEcH said...

erisya:
thanx erisya...