Wednesday, March 11, 2009

aku, durian dan ikan keli

awal mula pertama mula..disitu aku mengimbas semula titik tolak permulaan aku meluahkan segala rasa..mencurahkan segala prasangka.

dlm ralit membaca komen...aku terpandang ayat

'NO IKAN KELI'
penggemar durian...dan penggemar ikan keli....masing2 mempertahankan kegemaran masing2. mmg btol...aku kalah dek kerana ramai sgt penggemar ikan keli. huh!! aku pasrah!! tapi xmungkin berserah.

minggu lepas...aku pulang ke kampung di mersing. sempat juga bermalam di segamat. sampai shj...(xsempat duduk pown!!) tros aku menanyakan mak cik aku. mane lar tao kalau2 pokok durian kat blakang rumah tu dah berbuah. tapi...baru berputik.
hAmpA~
bukan takde kat bangi nie. tapi kepintaran aku hanya pada kertas....mengira dan menghafal. namun dalam bab durian...aku masih MBA (masih belum apa2). makan je reti. nak kopek...tak tahu.
ikan keli?? acap kali aku dimarahi oleh teman2 kerana setiap kali mereka mengambil ikan 'itu'....aku akan berkerut seribu. bukan maen2. sungguh!!! tekakku kembang.
rindunya aku nak menikmati durian. namun...aku lebih rindu kepada suatu kenangan yg telah lama aku tinggalkan.
maaf. aku tahu dan aku kenal benar dgn hati itu. namun...sekali parut hinggap dihatiku....selamanya ia akan menjadi teman hidupku. kini...laluannya dah jauh menyimpang. akan aku teruskan jua tanpa menoleh lagi......

5 comments:

kaisu said...

kalo berhajat nk mkn ikan keli..
dtgla ke rumah aku..mak aku ada bertanyakan khabar kamu..
jgn wisau keli dah boleh tukar dgn durian skang...

bAbY_LeEcH said...

e.kaisu:
bkn aku xmahu ke sana....cuma aku xmahu ade yg bersengketa.

sampaikan salam aku pada mama kamo.1 hari nnty...aku akan pergi.

keli bertukar ke durian?? 1 keajaiban. namun...durian ttp durian. xmgkin akan ada keli. maaf!!

lalalala~

kaisu said...

acah2!xkn xleh tuka kot...
huhuhuhu...aku sanggup tuka kalo kamu mahu...

atas sebab apa plak nk bersengketa?
janganla terlalu pikir yang bukan2..aku tgh cuba tuk perbaiki keadaan..berilah aku peluang..

bAbY_LeEcH said...

en.kaisu:
ohh no!! aku xrela menghadapi ikan keli.mlainkan aku tertipu dan ditipu.

peluang? apa mksud kamu??aku xpernah pkir yg bukan2. cuma...hakikatnya terang di depan mata

kaisu said...

peluang tuk membaiki keadaan..
supaya ia kembali pulih seperti sediakala..