Friday, February 6, 2009

sahabat dan kekasih

apalah diharap sayang....
kasihnya orang....orang tak sudi
boleh ke....sahabat menjadi kekasih??
atau dulunya berpacaran tapi kini menjadi teman??
sebuah persahabatan yang telah lama terjalin mesra...adakah kemesraan itu akan terus kekal andai si sahabat menjadi kekasih??
untuk orang seperti aku...yang anginnya datang menderu...aku rasakan agak sukar menerima sahabat menjadi kekasih. kerna aku tak mahu merosakkan ikatan yang telah terbina.
'bekas kekasihku kini menjadi sahabat'. mesti pernah dengarkan?? sesetengah orang...memang tak mahu ada walau secebis perhubungan. orang yang sebegini sebenarnya takut dengan memori silam.
padaku...aku boleh terima keadaan sebegitu. suatu ketika dulu dia pernah menjadi orang yang paling aku kasih dan percaya. walau kasih itu telah tiada...kenapa perlu dikorbankan keserasian yang pernah wujud??
betol kan???

5 comments:

kaisu said...

itulah cinta namanya...
kawan hanya kata2 dimulut..
namaun hati tetap mengharap syg...

bAbY_LeEcH said...

andai hati masing2 telah dimiliki orang lain....masih adakah istilah "mengharap sayang"

kaisu said...

syg dan cinta adalah berlainan..
mungkin kamu cuba tuk memberi cinta kepada orang yg baru..
tp dlm masa yg sama masih mengharapkan syg dr si dia..
x mustahil...

bAbY_LeEcH said...

aku rasa aku bukan manusia yg sebegitu jenisnya.

dan aku yakin....

kaisu said...

kamu yakin?
hahaha...

aku malas nk mengungkit..tapi..
aku juga sudah lama mengenali kamu..dan pernah menyayangi kamu..