Tuesday, June 24, 2008

TUNGGANG-LANGGANG

aku sepatutnya menjawab soalan yang dibentangkan diparlimen.
tapi entah knape...otak aku tak berfungsi...dan raser nye...
aku xmampu siapkannya mengikut waktu yang ditetapkan.
nampak gaye nyer...tpakse la aku bersedia utk kne marah.huh~

bukan penat sbnrnye..
tp entah ape yang bermain dalam fikiran nie...aku sendiri tak pasti..
tapi...1 yg aku pasti...otak aku berserabut..
ntah pe lak kesalahan yg aku da buat kali nie...aku sendiri xtao

again...n again...n again...
aku yg dipersalahkan.
biler aku bercakap...nie larrr jadinye..
serbe salah aku dibuatnye.
bcakap...salah..
kang klu senyap...org kate xprihatin..

aku yg keliru...terus2an kebingungan
aku nie tlalu sukar utk dimengertikah???
atau aku yg membuat orang lain sukar utk mengerti diri aku???
aku sendiri xtao..

kadang2 tue...aku sekadar meluahkan pndpt...
orang rase aku mengkritik...
biler aku bcerita...
orang ckp aku sker komplen...

biler bfikir...
orang akan ckp aku tlalu mberatkan otak dgn mslh yg sbnr nyer xwujud...
tp...biler aku xbfikir...
orang kate laa aku nie btindak xgune otak..

abes tue...
nk aku watpe lagi???

aku dah abes ikhtiar..
biler tlalu jaga hati orang...aku sendiri yg tluka...
tp...biler aku mjaga hati sendiri...
aku sedar...aku mampu mjadi sgt kejam thdp hati n prasaan org lain..

cukuplah.dah terlalu banyak aku terluka selama nie...
sejujurnya..aku baru saja bangkit dari kelukaan dulu.
yg aku harapkan hanya sebuah kehidupan tanpa ada kelukaan dan kesedihan
aku xrasa aku mampu utk hadapinya lagi

andai pernah aku melakukan kesilapan..
aku mohon maaf.tapi tak tlintas dihati ini utk melukakan sesiapa.
aku...hanya mahu jadi diri sendiri.

andai benar aku tersilap...kau perbetulkanlah.....

3 comments:

kaisu said...

setiap manusia x lari dari melakukan kesilapan..
laagi2 kesilapan kata2...
maapkan ketenjuran kata2 saya...

bAbY_LeEcH said...

aku sntiasa memaafi kamu slagi kamu bjanji tak akan mengulagi kesilapan yg sama..

kaisu said...

yup..
aku berjanji...
peace!