Tuesday, December 2, 2008

Ekonomi vs Hobi

aku...kini dalam usia 21 tahun, masih lagi menuntut. dengan jurusan ekonomi yang aku ambil, seharusnya aku tao dgn perkembangan ekonomi semasa baik dlm dan luar negara. walau acap kali ditegur dan dimarahi oleh ayah...membaca surat khabar bukanlah minatku.


cuma....lewat kebelakangan ini aku mulai berminat membaca perihal isu2 semasa. sejak krisis yang berlaku di Thailand. aku juga mulai membaca surat khabar politik sejak Dewan Parlimen tidak lagi di monopoli oleh Kerajaan. di rumahku kini....dah tiada lagi utusan. kini semuanya telah diganti dengan harakah, wasilah, keadilan dan ntah pape yg aku xpnah dgr sebelum nie. kata umi...ayahku mengalahkan ahli politik bila membeli surat khabar...habis semua nak diborongnya.


sronok juga bila sekali-sekala menjengah dunia politik nie. makin sronok bila aku memiliki teman utk berdebat. bukan hebat...cuma mahu bertukar fikiran. kini aku yakin....dulu ayah pnah berkata..."u're nobody if u dunno wut wuz happend out there. seorg graduate yg gagal mendapat pkerjaan krn general knowlegde mereke zero".

1 comment:

kaisu said...

politik itu sampah karat!