Monday, September 8, 2008

Pengat Pisang

pengat pisang....betapa aku mengidamkannya semalam. ntah nape...tekak aku perit. dari pagi aku hanya teringatkan pengat pisang. tetiba aku terpikir..."kan besh klu aku ade kt umah skunk nie...bley suwoh umi masakkan"
tapi keadaan xmengizinkan. kalu x...aku kompem da start moto n running balik umah. aku xlarat nk bangun. badanku terlalu lemah dek menahan kesakitan itu. seharian melawan kesakitan..dan aku hanya menjamah makanan setelah jam menunjukkan pukul 11.30mlm.

kesakitan itu membataskan pergerakkanku. nk g beli makanan...aku xmampu utk bangun. houzmate?? smer ilang...lesap ntah kemana.

jam menunjukkan pukol 10.00mlm. aku harus mkn...kerna aku perlu mkn ubat. aku bermonolog sendirian. dlm aku berkira2 utk membeli makanan...tetiba telefonku berbunyi.

pemanggil : u katne??
aku : kat umah. nape??
pemanggil : da mkn lum nie?? i otw g umah u nie.
aku : u nk wtpe dtg cni?? u dari mane nie??
pemanggil : i kat ampunk lagi. tapi da grak da. jgn g mane2 k. i nk anta pengat. siang td u yg ngidam nk mkn pengat kan?? nie i nk anta la ni.
aku : mmg la ngidam. tp xyah lar dtg jauh2 semate2 nk anta pengat...
pemanggil : xpe.kebetulan my mom wat pengat pisang.mama cam tao2 jerk yg u nk mkn. huhu~
aku : tapi...
pemanggil : u stay.i da otw. no more Q's k.

dan itulah pengat pisang yg dihantar utkku. seronok xterkata. sebab aku dpt mkn pe yg aku hajatkan. kne plak tgh xbape sehat nie...hurm...sedap...nikmat!!! abes...tapi houzmate aku yg tukang perabis.

houzmate : fara...ckp kt s****** sedap arrr...
aku : ceh!! aku yg ngidam...bdk2 nie plak yg lbey2.
dan utk dia....thanx bebanyak. aku sgt hargai. thanx utk segala pengorbanan itu. dtg jauh2 semata2 utk hantar pengat pisang kerna aku mengiginkannya walaupun diri sendiri xsehat. dan diatas pertolongannya juga...aku dpt mkn k.tiew kung fu kerna aku lgsung xjamah makanan dari sahur.

No comments: