Friday, July 18, 2008

D.I.A

sejak kebelakangan nie...ade je bala yang menimpa aku...
sedih...sebak...tertekan...
semua berpadu menjadi satu

aku mengharapkan ade orang yang memahami...tapi sayang sekali...tiada!!!
begitu sukarkah diriku utk dimengerti oleh orang lain???
aku masih lagi buntu tanpa sebarang klu...
ahhh....aku sebolehnye xnak mberatkan fikiran sendiri...tapi...aku xberdaya menghalang persoalan 2 dari menghuni otak aku!!!

aku bukanlah seorang penipu...
masih ingin menegaskan...aku xsuke menipu
dan...aku benci penipu.

bila dia bercerita...
aku memahami segala2nya...walaupun segalanya masih samar...
dan dia sendiri maklum...ape kebolehan aku...
sayang skali...aku tak kuat untk mengakui betapa aku memahaminya.
dan aku akui...aku terlalu takut utk menzahirkan segalanya..

pengalaman lalu...menjadikan aku seorang yang begitu berhati-hati kini
aku terlalu takut...terlalu takut utk menerima dan memberi
bkn tiada dihatiku perasaan itu...cuma aku menahannya dari terus hanyut...
ahhh...aku terlalu lama bergelumang dgn prasaan takutku sendiri.

sejujurnya...
luka itu telah pun sembuh...namun parut yang tinggal....ntah bila akan hilang.
dan rasanya...xsalah aku berbuat baik...
tak pernah aku mengharapkan sesuatu dari sgala tindakanku itu...
percayalah.........

pnah suatu ketika...
dia terlalu banyak memberikan aku semangat utk meneruskan perjuanganku yg masih panjang.
dan...dia sedia maklum...aku akan mkn ape saja nasihat darinya...
dia...terlalu baik...terlalu istimewa...

namun...sgalanya xsemudah yang disangka...
mgkin salahku jua...menahan sgala2nya dari terus berlaku...
aku terlalu takut....MAAFkan aku.

dia kini mpunyai pilihan...
dan biarlah dia mbuat pilihannya.
"xsanggup mengecewakan"...itu katanya..
aku kagum...dia masih sanggup memikirkan perasaan orang lain bbanding dirinya sendiri...

aku???
ahhh...aku xmengapa...
xsanggup lagi aku dikatakan hanya memberi harapan palsu...buakn itu niatku.
aku sekadar berusaha utk menyesuaikan diri dengan dunia baruku ini sejujurnya...
tapi...aku sendiri tak mampu utk meletakkan tempoh...bilakah akan dapat aku suaikan diriku...

dia tak sanggup mengecewakan...
pergilah...jangan hiraukan aku...
aku sentiasa disini...dan akan terus disini.
cuma...aku pohon....MAAFkan aku di atas segala keterlanjuran kata2ku selama ini...
hatiku terlalu kecil...utk menerima sebarang tekanan dari dia sebenarnya...dan itu...membuatkan aku begitu mudah tersentuh dengan kata2nya.MAAFkan ku skali lagi..

buatmu....ketulusanmu begitu mengharukanku...
bukan aku tak mahu...
namun...kekecewaan lalu begitu membuatkan aku serik...
cukuplah sekali kepercayaanku dikhianati...
aku kini...begitu takut akan akan berlaku lagi yang kedua kali...

3 comments:

kaisu said...

tiada?
slama ni mmg ckp2 kosong jer..

bAbY_LeEcH said...

masih ada yg kamu blum mengerti

kaisu said...

hurm..
pegertian mmg sukar...
namun masih boleh difahami...